Az 51. hadtest híd Bezdán és Kiskőszeg között ível át a Dunán, tehát Szerbiát és Horvátországot köti össze. Az 1944. novemberében zajlott Kiskőszegi-csata német veresége után az 51. Vajdasági Brigád volt az, amely Eszék felé indult (ez lett a híd névadója) míg a Vörös Hadsereg Budapest, majd Berlin irányába folytatta útját.
Csaknem 30 évvel a csata után született a döntés a dunai híd építéséről. Megalkották a híd tervét, amely hosszúságával, formájával, a hozzátartozó bekötő hídrészekkel valósággal technikai csodának számított. A híd alapkövét 1972. május 9-én tették le A híd javarészt helyi eszközökkel készült, a zombori járás nagy kölcsönt vett fel az építkezésre. A munkálatokat a belgrádi székhelyű Mostogradnja végezte, Magyarországról, a Ganz gyárból szállították ide azt a több mint 2000 tonna acélt, amely a híd szerkezetének kellett. A 638 méter hosszú és 11,2 méter széles híd 11 oszlopon fekszik, amelyek építéséhez 8000 köbméter betonra volt szükség. A híd építése rendben zajlott, ekkora hidak megvalósításakor egy-két haláleset is bekövetkezhet, a kiskőszegi híd építése során azonban szerencsére ilyesmire nem volt példa. A híd átadása a Batinai-csata 30. évfordulóján történt. A hidat a batinai ütközet egyik résztvevője, magas beosztású katonai egyéniség, Kosta Nađ adta át rendeltetésének (III. kép). Az ünnepségre nagyon sok vendég volt hivatalos.
A híd 13.500 szegecset tartalmaz, építési költsége 8 milliárd dinár volt, mai értéken.
Források: http://www.kultika.com/index.php?oldal=anyag&id=148