A Ferenc-csatorna, bezdáni hajógyár melletti öbléből az úgynevezett Busity-pumpa dobja át a vizet a Suszter-csatornába és a Koluti-szigetnek nevezett határrész csatornarendszerébe. Nemegész egy kilóméterre a pumpaháztól egy kis híd, a Mariska-híd ível át a Suszteron. A kanális még két kilóméteren át folytatódik, eközben megkerüli a Fekete-sűrű erdőt és egy éles kanyart tesz nyugat irányába. Elér egy kisebb töltést, mely alatt egy cső vezeti át, majd e vizet innentől kezdve nem Suszternek hanem Kiscsatornának avagy Fehér-ároknak nevezik. Itt kiszélesedik és az erdőből egy piciny csermely torkollik bele, amelynek még csak neve sincs. Ez az úgynevezett Bründl-fok. A kanális kanyarodik és 500 métert halad dél irányába a Bajai-csatornával párhuzamosan, a Fekete-sűrűn keresztül egy meglehetősen mély és meredek partú mederben. Újra kanyarodik, ezúttal enyhén nyugat felé és egy kilóméter után eléri a Bajai-csatorna árvízvédelmi töltését. Itt egy egészen egyedi mérnöki megoldásra volt szükség, hogy a Kiscsatorna folytathassa útját. A Bajai ásott részének medre alatt vezettek el egy vastag csövet amin keresztülengedték a Kiscsatorna vizét. Miután a kanális újra felbukkan a Bajai-csatorna túloldalán ismét egy erdőben találja magát s így halad még 500 méteren keresztül, amikoris beletorkollik a Döglött-Baracskába.
A horgászok kedvelik azon szakaszait amelyek könnyen elérhetőek, merthogy az erdőben igen nehézkes a megközelítése. Azt mondják e sekély csatornákban "indul" először a hal, ugyanis a tavasz során ezek melegednek fel legelőször. Mindenesetre szép ezüstkárászok és potykák kerülnek ki innen. A meredek partoldalat előnyben részesítik fészeképítéskor a jégmadarak (Alcedo atthis), amelyek szép számban vannak jelen a környéken.